Friday, December 11, 2009

Sublim...


Ti-ai simtit vreodata carnea putrezita, si sub putreziciune sa simti un suflu nou, viu, concret, proaspat?Ai simtit asa vreodata?Ai avut candva senzatia ca ceea ce esti intr-o anumita instanta temporala devine un stavilopod...in calea unor valuri inchipuite...
Si ca orice vechitura, si forma ce-ti inconjoara spiritul trebuie schimbata.Acum!Cu prisosinta in momentul asta.Ti s-a intamplat sa versi ceasca cu lapte fierbinte pe masa si sa lingi cu limba-ti uscata laptele de pe masa?Da?Daca ti s-a intamplat sa te trezesti cu fata la cearsaf si sa-i zambesti cu ipocrizie unei zile care anunta un inceput deosebit de prost...sa stii ca ai puterea sa fii tu.
Sa stii ca ai puterea sa renasti mereu, sa te joci cu oamenii, cu tine, cu gandurile, cu lumea, sa o pacalesti, sa o pariezi si sa pierzi, sa o faci tarfa ta de cateva ore consumate, sa o renegi cand vei fi simtit lipsa ei.
Eu asta simt acum...simt nevoia sa ma exprim prin scris si prin pictura.Da, voi reincepe sa pictez.Deja am cateva idei, deja vad niste forme care ar trebui modelate in fel si chip...e timpul sa ma distrez cu forma si culoarea asa cum o faceam candva.Vreau sa transmit prin mazgalelile mele lumii asteia pastisate un mesaj...ca viata, insul in genere nu se lasa invins!Mereu omul are puterea de a se transforma, de a capata sens, certitudine...de a deveni mereu un altul, gata sa-l surprinda pe cel ce-a fost.
Poate par lucruri marunte, dar conteaza enorm sa stim unde sa punem punct.Conteaza sa stim unde sa incepem.Eu voi incepe din seara asta sa pun primele pietre de granit uzat pe drumul necunoscut catre niciunde...in seara asta ma reintorc la Roma.Da, stiu...din nou.Din nou, dar cu idei noi.Maine am chef sa pictez asa cum nu-mi amintesc sa o fi facut-o de ceva ani...dintr-a 9-a sau a-10-a.Who cares?Faceam multe eu candva...multe marunte si nefacute, stiti...:)))
Heh...sa speram ca va fi un zbor cat mai linistit, sa speram ca voi regasi orasul asa cum l-am lasat acum mai putin de o luna...sa speram ca undeva in lume, un om marunt va incepe din nou sa creeze.Consider ca de acum incolo scrisul va trebui sa se logodeasca putin, macar de convenienta, ca se poarta nu de alta...cu pictura...si sa speram ca in luna asta cat voi sta prin mareata si totusi epigonica tara a lui Galilei...voi avea timp sa pictez...si voi posta cateva din creatiile mele.Wish me luck and cross your fingers, pipal!Gata, luam cu asalt pensula si incepem sa tragem la linii pana sta vantul.Mazgalimmmm si ne simt foarte bine.Ce-o iesi om vedea...asa cum sugereaza si imaginea postului de azi, arta trebuie luata cu asalt cu ciomagu, bata si dalta!Pana numai ramane nimic...pe urma, tragem linie, repsiram usurati, si ne dam seama in mod stupid ca a mai trecut o epoca.

Hai ca mai am un pic de pus cateva maruntisuri prin bagaje, si valea!Fir instins , cale batuta...inspiratie sa am si har celui de sus.

Si asa cum v-am obisnuit , piesa care se sincronizeaza cu starea din acest moment, apartine minunatei basarabence Alexandrina Hristov, si pictorita si poetessa de altfel.Enjoy!


No comments: