Wednesday, December 23, 2009

Big in Japan!:D



Daca in aceasta perioada fructuoasa din punct de vedere al traficului vanzari-cumparari prin supermarketurile din toata lumea, indivizii se inghesuie sa-si ureze cu vreo juma' de luna inainte fulgi de zapada multi si grosi ca anvelopele de la tirurile Scania(si nu, nu m-au platit sa le fac vreo reclama mascata), ori bani in portofel cat n-au avut tot anul, ori vise frumoase si calatorii in marile Sudului, sau de ce nu speranta de a intalni marea dragoste chiar ghici...in anul ce vine!
Mda, se pare ca oamenilor de pretutindeni le place sa auda astfel de clisee, si daca nu le spui asta iti iei un bolovan in gura.Heh, era buna intrebarea aia a lu papa Darwin daca noi, asa ca gloata, ca norod, ca specie, vom inceta intr-un punct anume sa mai progresam sau nu...se pare totusi ca societatea zilelor noastre da totusi un raspuns destul de pertinent.

Si totusi, care naiba mai e legatura cu titlul de azi?Nu, nu e vreo conexiune cu vreun mare hit de pirn anii 80.E doar un fel de "new wave striking Japan", in materie de muzica heavy metal.Parerea mea e ca e un inceput in toate, si Japonia aduce intr-o maniera inconfundabila pe scena muzicii heavy metal cateva trupe de senzatie, care apar in costume deocheate, diferit totusi de ceea ce inseamna manga fashion.Ei se inspira dintr-un post punk oarecum combinat cu elemente ale curentului Harajuku.
Mesajele lor mi se par oarecum de bun simt, cum ar fi individul in cautarea sinelui, rebeliunea adolescentina versus o societate sanctionata, desi hai sa recunoastem cati dintre noi s-ar apuca asa sa cante cat de naspa e in tara respectiva daca am avea sansa sa fim in locul lor si sa traim in Japonia!?
Ca idee, va las sa urmariti urmatorul videoclip al unei trupe care trebuia sa aiba un concert in Silver Church prin marele gri ieri, insa s-a amanat.Eh, ca toate concertele faine care "trebuie chipurile sa aiba loc in Romanica".




Scuzati calitatea videoclipului.Mie youtube-ul mi-a cam dat un sut in cur momentan, asa ca va rog sa va conformati acestei variante, luate de pe un site maghiar.

V-au placut fetele?Ei bine, aflati ca sunt baieti.Da, si mie mi-a sarit un piculet inima cand am descoperit asa navigand pe sfantul Youtube.
Mai nou acest "nouvelle vague" nipon aduce cu sine si o atmosfera goth promovata in general de tipi care sunt mai mult sau mai putin transexuali.Nu am gasit o explicatie logica pentru asta, insa unele trupe ca Megaromania(cei de mai sus) sau Metis Gretel chiar fac muzica.
Pacat ca nu putem intelege ce spun(iata inca un motiv in plus sa ma pun pe invatat japoneza)...si nu in ultimul rand, sa nu uitam ca prind la culme si in Europa.
O fi fain o fi scarbos ca sunt transexuali?Oare ce ne mai pregateste Japonia?Ei bine, acestea sunt intrebari la care fiecare dintre noi ar trebui sa-si dea un raspuns anume, pentru a clarifica aceste instante care ne incita imaginatia.

De ce avem impresia ca SUA si vestul Europei sunt culmea libertinajului, cand pe strazile oraselor din Japonia putem vedea atata expresivitate, stil, nonconformism si nu in ultimul rand originalitate.De aceea, eu consider ca europenii mai au cate ceva de invatat de la cei de la rasarit.
Totusi ramane intrebarea zic eu destul de pertinenta:De ce baieti si nu fete?Asta imi aduce aminte de epoca Reginei Elisabetha Tudor cand pe scenele londoneze se regizau piese dupa Shakespeare, in care rolurile feminine erau interpretate tot de barbati.Si totusi...care sa fie demnitatea femeii in orasele nipone in comparatie cu fenomenul heavy-metal?

Pana una alta va las sa savurati pozele de mai jos cu diferite personaje Harajuku, care mai de care mai impunatoare...culori, sentimente, pionierat, libertate, indiferenta.Astea cred ca sunt termenii axiologici care caracterizeaza acest trend, care nu poate fi nicicum calificat drept "nou".Sa fie Japonia inaintea Occidentului?Oare?





Culori si iar culori.





Libertate.





Oameni pe strazile din Tokio.



Megaromania, the tranny girlz.:)))




Metis Gretel, alti baieti, nmai unul si unul.Am aflat ca sunt singuri, deci fetelor, sho pe ei!




Nazi girl in Tokio






Puneti si voi de-o formatie de heavy metal?Asa mai fashion geek...:D :))) Fac io din hartie chinezeasca niste zvastici si vi le vand la pret redus?Deal?:D :))))

3 comments:

Unknown said...

Omg, da stiu de Megaromania si de formatiile de acest gen. Personal nu sunt FOARTE incantata de muzica lor, mi se pare cam alandala sincer insa vizual vorbind sunt geniali. Intotdeauan am admirat cultura japoneza mai ales pentru ca sunt liberi si umbla cum vor. Harajuku style here in Romania? Abia te accepta daca esti imbracat in negru, daramite asa, bine ca din proprie experienta am invatat ca daca te doare fix in pula cand cineva te injura, nu ai probleme pe strada (aka eu nu prea am avut la viata mea si nu ma imbrac conventional).
Visual Kei in Occident mai greu, sa spunem doar ca su nt diferente destul de mari intre Occident si Orient.
Mi se pare insa ca si in Europa sunt multe tari libertine si te poti imbraca/merge cum vrei tu pe strada, doar ca este un stil diferit.

Alexandros said...

Heh, preferatii mei is japonezii si japonezele nazi...acum imi dau seama de unde si pana unde cu alde Berlin bordel aia de alde Tokio hostel si alte minuni...

Apropo de faza cu oamenii de pe plaiurile mioritice, imi amintesc de faza de asta vara cand am mers eu cu tine cu Iris si Alice Verde prin Argentin.Toti se uitau de parca erau electrocutati pe scaunul electric.Imi ziceam:"ce-aveti fratilor...?" Cateodata, asa ma scarbeste draguta asta de Romanica...de fapt nu cateodata, am fost modest, asa ca un bun crestin ce se pregateste de sfantul Craciun, ci mai intotdeauna.Si e trist cand "doar cateodata" devine "mai intotdeauna".

Multumesc pe aceasta cale pentru parere.Danke.:)

Anonymous said...

Nu ai zice nici in 1000 de ani ca sunt barbati...