Sunday, November 21, 2010

Naravu din fire.

M-am trezit brusc acu vreo ora.Dormeam asa de bine...primisem bonus de la inconstient un vis.Vis clasic fain din ala in care nu cazi in abis cand mergi pe o strada cunoscuta si nici nu vine vreun balaur sa te bata pe spinare.Nope.Visam ca mancam cartofi prajiti cu bacon (pe care scria Sunca afumata.Prod: Dumbrava Rosie, judetul Neamt.best before: 11.11.2010.Cu toate ca era expirata sunca aia, mie asa mult imi placea.Nevermind.
Ma trezesc.Miros puternic de spirtoase-n nari.Ma, ceva nu e-n regula cu mine, imi zic.Ce pana osului de peste se intampla de ma trezesc in puterea noptii si simt miros puternic de etanol?!Ultima data cand am verificat inca era praf pe birou si pe spatarul de la scaunul aferent biroului asa ca nu avea cum sa miroasa a spray de curatat mobila.
Nu am asa ceva in casa.
Deci, how come, mama mia?Ducandu-ma asa la baie, mi-am dat seama ca am mai simtit mirosu asta de etanol si ieri atunci cand ii povesteam unei dudui ce nevoie mare am eu de un loc de munca.Femeia ma asculta cu ochii rapitori ai unui caine maidanez care incearca sa o faca sa inteleaga pe o venerabila pensionara ca nu vrea sa fie castrat.
Mie-mi venea in nari miros de bautura.Ce naiba.Am iesit din biroul femeii, mirosul de alcool sa inceteze, pace.
Acu doua zile eram la un seminar, profu vorbea, eu chiar imi dadeam interesu' si deodata numai ce simt mirosul de etanol in nari.Pfoai, sa nu turbez?De ce acum?De ce??Mi-am adus aminte deodata de perioada primei facultati si de Bucharest Era, cand veneam in anul I la cursuri si cateodata ca sa fac timpul sa se contracte, veneam cu o juma' de Polar.Mama, ce bautura.Polar, frate.Si TCRSS.:X Era misto sa te uiti la prof si sa simti in nari mirosu ala de tarie.Divin.
Si acuma, scriind fazele astea, imi mai aduc aminte de un loc pe unde de ori de cate ori am trecut, am fost beat.Sibiu.Aer rece, ianuarie, tren personal:Brasov-Sibiu cu oprire la Fagaras si Avrig.Muma, deci orasu ala e superb oricum da sa te dai jos dintr-un personal, cu miros de etanol in nari si alcolemie cu ceva procente in sange, si sa respiri aerul ala curat, sa mergi dimineata la 5 si ceva pe strazile orasului si sa te duci pe Podul Minciunilor sa vezi rasaritul si Fagarasii dimineatasi sa mai iei o gura de tarie.
Asta vara eram pe Unirea cand am ajuns pe la 4 dimineata cu o ocazie de la Podul Olt in Sibiu.Mama, si ce vremuri au fost.
Am fost la un pas de a fi internat la centrul de dezalcolizare prin anul 2, adica acum mai bine de un an si ceva, insa nu e posibil sa simt mirosuri straine in nari, acum dupa atata devotament si staruinta.Nu e drept pentru un om care nu bea decat suc de cateva luni(bine ,...si bere, dar asta numa la ocazii speciale cu oameni "noi").Despre terminologia omului "nou" vom vorbi in alt post cat de curand.
Mergeam acu ceva zile pe strada, ascultam o piesa la intamplare, cand colo, apare iar miasma rea de etanol in nari.Simti ca ti se usuca limba si ca vrei...vrei sa bei.
E ora 3 si jumatate la mine n Madagascar si intreaga jungla face nani sub luna de clestar.
Daca mi mai fut noptile aiurea, ma duc dracu'.

Ultima noapte nedormita, monsieur.

Am zis.

2 comments:

David said...

Eu n-am inteles niciodata placerea asta de a consuma alcool. Bine, nu mi-am dat nici toata silinta. :)

Alexandros said...

sechele.cu cat inaintezi in varsta, cu atat amintirile din tinerete devin mai puternice.