Sunday, March 1, 2009

Ne putem exprima liber sau nu in Romania?


De curand am auzit urmatoarea formulare la o persoana :"Cine esti tu sa ai blog?La ce iti foloseste?La ce bun?Nu sunt de acord ca oricine sa-si spuna parerea in Romania...pentru ca nu toata lumea e puternica."

Pentru ca mesajul este destul de elocvent, n-as vrea sa fac acum aporia teoriilor lui Nietzsche despre vointele tari care "apar ca trasnetul in istorie", si care vor conduce lumea, dar imi voi manifesta regretul ca astfel de reprezentari psihologice mai exista in Europa zilelor noastre si intr-o Romanie a contrastelor...in care , hm, incercam sa ne exprimam liber?

Pentru prima oara pe anul asta ma simt mandru de facultatea mea si am sa spun si de ce:m-a invatat sa ma exprim liber si m-a mai invatat sa argumentez ceea ce spun si ceea ce scriu.
La intrebarea:"De ce crezi asta?", persoana revoltata in legatura cu pozitia mea antilegionara(btw, tin sa mentionez:"Daca mai continui sa mai denigrezi legionarii o sa sfarsesti urat!"), n-a stiut ce sa-mi raspunda.A spus:"Asa este!"

Nu prea am simtul umorului, dar faza asta a fost tare.

Mai departe:"Ce castigi daca nu te uiti la tvu la toate mizeriile?"
Dou chestii mari si late:timp si imi conserv sau sporesc ceva imaginatie.(apropo, aceeasi parere o am si despre filme si despre jocuri)...si tot ceea ce striveste libera exprimare si ingradeste libertatea ori imaginatia care e tot o forma de exprimare libera.Si continui sa cred ca asa stau lucrurile.
E trist...se pare ca mai exista oameni revoltati de prezenta blogurilor, oameni care cred ca numai oameni ca Cristian Tudor Popescu pot scrie si numai Andreea Esca poate prezenta stiri, oameni care habar n-au pe ce lume traiesc si care nu transeaza informatia si se declara foarte mandri ca li se spala creierul.
Oameni care sunt impotriva "formelor de exprimare neautorizata" si impotriva a tot ceea ce e divers sau original.Oricum am senzatia ca am cheltuit timp destul scriind acest post.
Sunt mandru ca sunt blogger, voi continua sa-mi exprim deosebit de liber parerea, si sustin pe oricine imi iese in cale sa si faca blog.Dar na, cu toate ca am in lista de messenger oamnei care m-au facut fitos ca am blog(:))) Da, stiu e hilar!)ca deh, "asta e noul trend" cica, nu e nimic, fitos sau nu, updatat sau nu, i am proud of myself and of my blog.

Cred de asemenea ca oricine ARE DREPTUL SA-SI FACA UN BLOG SI SA-SI EXPRIME PAREREA, INDIFERENT DE VARSTA, SEX SAU STUDII ORI CLASA SOCIALA.Da, na...stai ca nu toata lumea e cool sa aibe hi5-uri si skinuri de profil cu stelute si cu dolar in spate sau cu D&G, da na...nu suntem culi, astia bloggerii, mai stresam si noi lumea in timpul liber, da bre, suntem si noi o paria refugiata prin nu stiu ce munti vremelnic, o musca cazuta(scuzati de cacofonie) in laptele prea cald.

Cam asta e Romania zilelor noastre dragii mei, astea sunt apele in care ne scaldam, si da exista oameni care e opun liberei exprimari, astia sunt, cu astia defilam.

Da be, multam fain la fcrp-u ca m-a invatat sa nu fiu mediocru si sa argumentez si sa lupt impotriva cenzurii si a incorsetarii informatiilor si a liberei exprimari.Alexandros pleaca capul in aceasta privinta.Arrigato gozoimasu!

2 comments:

Shavy said...

vezi?. de asta vreau sa ajung la fcrp.. ca sa pot milita "cu acte in regula" impotriva cenzurii si a mediocritatii... si bloguri.. cu profile de haifaiv.. am vazut destule .. si ale caror posesori in loc sa gandeasca ecologic.. tin blogul ala sa tina umbra degeaba netului:))
cu totii inainte:)))

bartleby said...

ce faci?? de ce nu mai scrii?:)